Skitsnack om posten nedan....

Idag var vi med om en liten märklig grej som jag tycke var värd att berätta om. 
 Lovisa tycker att det är roligt att hämta posten direkt från brevbäraren, även idag var vi ute samtidigt som posten skulle levereras. När han kom körandes noterade jag att han hade punka på ena däcket. Alltså noll luft, attack på fälgen.

Brevbäraren:Hej
Lovisa:Hej
Jag:Hej, vet du om att du har punka på däcket?
Brevbäraren: Ja, asså det har vart det i två veckor nu, så det är inga problem. Lite pyspunka bara.
Jag: Jaha...
Brevbäraren: Ja, för vi ska byta till vinterdäck i morgon, så det får gå sålänge.
Jag: Jaha men då så. Hej då
Brevbäraren: Hej då

Konstigt va? Varför bytte de inte bara till vinterdäcken när det blev punka. Sen kör han som en galning också. Men det är väl alltid så när det inte är ens egen bil det handlar om. Därför ska man nog passa sig lite för företagsbilar ute i trafiken.
 
Kom även att tänka på att paketen vi får till jobbet från posten inte alltid är så väl behandlade. En gång kom ett paket med diverse viktiga papper. Paketet och innehållet var dyngsurt, när jag frågade "postis" så svarade han bara: "Jaha, det är ju så slaskigt ute idag." Har också hört att de kastar runt paketen vilt när de packas om på Torsvik.

En annan gång skulle jag skicka ett paket till Bibbe i Australien. Veckorna gick och paketet kom aldrig fram. Jag ringde till kundtänsten och fick i otrevligt svar: "Jaha, men du förstår väl att paket kommer bort ibland?" Nej, det förstår jag inte , varför då? "Nä men, grejer kommer bort bara! Ett halvår senare kom paketet i retur...

Så jag undrar är det ingen som är sugen på att konkurera ut den där "Posten". Syrran? du har ju erfarenheten?







Kommentarer
Postat av: Sudden

Ja ni små gummor. Det är tur att det finns mejl numera. När man har brevlådan 3 tr ner och inte har hiss och dessutom börjar bli gammal då känner man sig som ett illa behandlat postpaket själv. Men du kommer nog snart på något smart sätt att kringå posten om inte för annat så för din gamla stackars mormor. med tack på förhand tackar mormor & gammelmormor. Det låter väl lagom gammalt?

2009-11-19 @ 11:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0