Lovis- E

Säg hej till Lovis-E från Svappavaara. Hon berättade en otrolig historia om denna mössa. Hon stötte tydligen på en björn ute i de norrlänska skogarna (fjällen?). Hon trodde först att det var en hund och de åt och plockade blåbär tillsammans. Sen kom hennes mamma och gav av ett skri, så blev björnen rädd och sprang bort. Lovis- E, blev sorgsen och undrade varför mamman hade skrämt bort björnen. Mamma sa förlåt och samlade ihop all päls som björnen hade fällt medans de hade plockat bär. Efter en vecka hade hennes mamma gjort denna mössa som minne efter björnen.

Har du vad som krävs för att bli kompis med en björn?


Kommentarer
Postat av: Nippe

Tihihihi, vad gullig hon är min systersdotter :)

2008-12-06 @ 17:11:19
URL: http://lifeofnippe.blogg.se/
Postat av: Sälen

haha, da! tittda!

2008-12-06 @ 19:13:55
Postat av: Mamma

Jag har lagt denna bild som bakgrund på min jobbdator, så nu får jag inget gjort. Tittar bara på änglabarnet. ( Jag vet vad du tänker säga, Camme men jag jobbar faktiskt ibland också.)

2008-12-08 @ 18:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0