En bildad dag


Min bror Mattias spenderade eftermiddagen på jobbet med mig. Han skulle ta bort sina stygn på överläppen. Jag såg inga stygn, däremot så satt det en blå spindel på hans läpp hela dagen. Kommentar till det Mattias?

När Mattias ändå var där så passade han på att fylla i en ansökan om körkortstillstånd. Tidigare var den sista frågan på blanketten en liten lurendrejare. I typ 20 i rad svarar man NEJ på frågor om njurproblem, hjärtproblem, diabetes osv. Men så kommer lurendrejaren: "anser du dig vara fullt frisk". Väldigt ofta var nej ikryssat på den frågan, och det blev ju lite kul, "du är inte helt frisk du?" sa vi ibland. På skämt självklart. Men de var kul. Nu har de plockat bort den frågan. Varför? Jag vet inte. Men iallafall, så såg jag min chans, när Mattias frågade mig om allt såg bra ut, så sa jag till honom: Nä, det vore bra om de skrev på blanketten att du anser att du är frisk. Och då gorde han det, min bror. HAHA, hoppas körkortshandläggarna också kommer tycka att det är skojsamt.

När jag skulle hämta min jacka i skåpet så hittade jag denna lapp. Antagligen hängde någon av mina kollegor upp den när Lovisa hade kommit. Nu undrar jag vad de menar med "MED MÖSSA!?". Vad menar ni?

Alltså, jag skrattar och skrattar åt denna bilden. Ni med? Vi skulle göra matlådor efter maten. Så tryckte jag ansiktet mot ett av platslocken, då gjorde Lovisa likadant. hahaha.

Kommentarer
Postat av: nippe

hihi, sjukt tokigt : )

2009-01-19 @ 22:07:06
Postat av: Mormor Lundqvist

Lovisa ser ut som hon skulle resa till månen. Sött. Jag vill samtidigt framföra att ni och den lilla rymdvarelsen är innerligt välkomna på söndag kl 13.00 till mig och Sudden. Det blir mat som ni själv får välja ut på pizzerian. Hanna och Åskar med sin mor kommer också. Kram på er alla 3. Sudden längtar efter Nippe. Han ska bjuda honom på levertjohej = leverpastej. Camme, det brukade din morfar kalla leverpastejen. Kram och mjau.

2009-01-20 @ 20:08:22
Postat av: Mormor Lundqvist

Jag glömde att säga att den unge spindelmannen också kommer så vi kan blåsa på såret.

2009-01-20 @ 20:10:54
Postat av: Nippe

Dags att uppdatera, och gissa på min låt nu! Denna måste du kunna, annars skämms jag.

2009-01-22 @ 22:19:16
URL: http://lifeofnippe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0