Bussamhet

Det har ju varit en spännande dag. Först en bussfärd till jobbet. Har glömt bort hur det är att åka buss. Hur mindre roligt det är. Alltså jag klagar inte, för det går finemang att åka buss. Missnöjet finns bara i de små detaljerna, först var bussen 10 minuter försenad. Jaja, det är ju halt och så, tänkte jag. Men det var inte andledningen till förseningen. För ojoj vad snabbt bussen åkte, full gas nerför backen. Ska jag dö på detta viset, tänkte jag. Bytet på Råslätt gick bra. Men det var lite halvfullt på bussen så jag satte mig brevid en gubbe. Han stirrade på mig, märkligt tänkte jag. Men sen började han morra tyst och hotfyllt. Hjälp, tänkte jag, hjälp. Jag gick av bussen tre hållplatser för tidigt. Sen fick jag halvspringa till jobbet. Halt och jäkligt var det, men jag klarade det! Väl framme möttes jag av glada leenden. Jag var i tryggheten igen.
 Sedan följde en vanlig fast ändå ovanlig dag på jobbet. Längtar tills jag har kommit ikapp med själva jobbet, för då tänker jag hugga in på skvallret. Hehe.
 

Kommentarer
Postat av: Sälen

du hävdar asså att inget skvaller sas på första dan?

2009-01-08 @ 01:07:41
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0