Att åka på turne

När jag var liten, skulle uppskatta att jag var mellan 6-10. Då brukade jag leka turne, oftast med yster. Antingen så var vi ABBA eller så var vi Carola. Vi ställde upp stolar i finrummet, klädde ut oss (tror jag), ja allt som ingår. Vilken härlig sysselsättning, hur kul som helst.
 Enligt mitt minne var min favoritlåt Money Money Money med ABBA. Vill också minnas att syrran hånade mig för att "jag ändå inte fattade texten" haha. Det gör inget yster, älskar dig ändå.
Fattade i alla fall, Tommy tycker om mig med Carola, fast vem fattar inte den? Den är ju övertydlig.
 Nu vill jag bara säga följande till yster:
Låten handlar om pengar, och att det är kul med pengar i en rik mans värld. Att hennes dröm är att träffa en rik snubbe och därför ska hon åka till Las Vegas eller Monaco för att ragga. Aha ahaaa alla saker hon skulle kunna göra om hon hade lite pengar. 
Så det så, titta vad jag kan!

Kommentarer
Postat av: Yster

Tror i sanningens namn att jag inte heller fattade texten när vi uppträde. Så tur att du översatte till mig ;)

2008-09-16 @ 22:09:46
Postat av: Anonym

haha, varsågod yster

2008-09-16 @ 22:13:00
Postat av: Glasögonormet

Vem är vem på filmen? Vad kul att era föräldrar filmat er, och vilket stort finrum ni hade som små!

2008-09-17 @ 08:13:16
Postat av: Camme

Jag är den blonda och yster brunetten. jo de stämmer sen växte vi upp i japan också.

2008-09-17 @ 19:11:05
Postat av: Brush

Jaha, ni växte upp i Japan....Jag växte upp i Mongoliet jag. Så trevligt.

2008-09-17 @ 21:13:32
URL: http://trasktratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0