Den är Big och den är Tasty

Big Tasty togs bort från McDonalds meny. Känslor stormade, det var den stora snackisen. "Varför tar de bort Big Tasty? Den är ju så god." Vi som aldrig ens hade smakat Big Tasty upprördes av detta stora misstag som McDonalds hade gjort sig skyldig till. "Hur kunde de bara, vilken kris av dumhet!, vi hann ju aldrig ens smaka"!

 Men så bara några månader senare, hör och häpna. Ja, då är Big Tasty tillbaka på menyn igen. Och vilken Comeback den gör. Den syns i reklam på TV, bloggare skriver "Äntligen, Big Tasty är tillbaka". Vi som aldrig smakat, vi skyndar oss innan det är för sent igen. Sms- trafiken ökar och Big Tasty säljs som aldrig förr. 
 
 Varför gjorde McDonalds sähär mot oss stackars svenssons? Jo, de ville säga till oss att: TA ALDRIG BIG TASTY FÖR GIVEN! Och JA, McDonalds skriker detta, så att alla verkligen ska fatta att Big Tasty är en burgare att uppskatta. Smarta McDonalds fick en otrolig respons, nu rullar pengarna in som de ska igen.


Big tasty, krisens kung.


/Cammomill- krönikör


Kommentarer
Postat av: Sälen

Jag var inte direkt berörd av tastyns bortgång och comeback. Indirekt däremot:

Jonas propsade mkt hårdare på att vi skulle äta på max eftersom tastyn var borta. Vilket innebar ätning på max. Max som smakar röv. Därför gillar jag tastyn

2008-12-09 @ 16:37:55
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Ralle

Äntligen så har mörkret runt om mig släppt och jag ser äntligen big tastyn i slutet av tunneln.

viva la big tasty!

2008-12-10 @ 00:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0