Baksamhet

Idag har jag och Sillen bakat lussekattar, visst är de fina? Det är Sillen som har format alla lussekatterna. Förutom kransen, den gjorde jag.
 Men i alla fall, så slog det mig plötsligt. Sillen kan ju bli bagare, en liten sockerbagare som bor i staden och bakar kakor mest hela dagen. Han kan baka stora kakor, han kan baka små kakor. Han kan baka några med socker på. Och i hans fönster kan det hänga julgranssaker, hästar, grisar och pepparkakor. Och om man är snäller så kan man få, men om man är sygger så får man gå.
 Eller? Fast det skulle ju innebära extremt tidiga morgonar, och min mormor berättade idag att tonåringar måste sova mycket. Men om 10 år eller så kanske? Vad sägs sillen? Sockerbagare?

Kommentarer
Postat av: Tessan

MUMS vad de var goda!

2008-11-26 @ 20:37:06
Postat av: Mormor Lundqvist

Hallå dockan. Vad fina lussekatterna och kransen blev. Kramar från mormor. Krama lillsnuttan från Apan.

2008-12-01 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0