Adventbaksamhet

Jäklar vad det bakas hemma hos Camme! kanske ni tänker. Och, svar: ja. Frysen är nu full med lussekatter. Idag bakade vi tillsammans med Mange och Linda.

Ser ni den stora bullen mitt på bordet, under handdukarna alltså. Vi gjorde fyra satser med deg, det blev otroligt mycket katter och kransar. Men vi gjorde även marsipanfigurer. Mange visar stolt upp en röd boll som han rullade alldeles själv.  

Här ser ni samtliga figurer. Min favorit: Lindas hallon. (längst bort i bild)

Vi har ju en jättefin Pudu hemma hos oss, vi skulle avbilda henne i marsipan, Manges är till vänster och min i mitten. Jag skulle egentligen haft en tävling om vilken som var finast, men jag inser ju att jag kommer att förlora isåfall. Det blir alltså ingen tävling idag.


Det sägs ju att man lär sig något nytt varje dag. Idag har jag fått veta:
Man behöver inte hälla i en halv flaska karamellfärg för att marsipanen ska bli grön. När marsipanen sedan blir rinnande kan man fixa det med mjöl.

Det var nog allt för idag, så skulle jag väl säga något om PokerSM, ja, jag åkte ut. 300 något. Men jag var ju bättre än Sillen och Jonas. Nä jag var ju kanske inte bättre, men jag kom längre. Tack för hjälpen också tomteverkstan.





Kommentarer
Postat av: Jonas

Varför spyr Manges Pudu avföring?

2008-12-01 @ 18:03:43
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0