Pinsamt minne!

Vi hade klassrummet i paviljongen, så det måste ha varit när jag gick i trean på lågstadiet. Detta är ett av mina starkaste minnen. Jag kommer ihåg hur pinsamt det var, och jag får tillbaka känslan så fort jag tänker på det.
  Klassen hade samlats efter lunch för att påbörja en ny leketion. Jag satt snällt (?) i min bänk längst bak i klassrummet.
 Våran lärare, som hette Siv tog upp det heta ämnet klassresa. Åh vad spännande! Hela klassen blev lite fnittriga. Detta är vad som händer: 

 Siv avslöjar vart vi ska åka på våran klassresa, jag kommer tyvärr inte ihåg vart. Stadsparken säkert. Sen händer det oväntade. Jag skriker JAAAA, och jag skriker för högt. Så högt att jag själv blir förvånad. Jag har ställt mig upp och höjt händerna till en segergest. Där står jag, och hela klassen har vänt om och tittar på mig. De skrattar åt mig. Jag kommer till och med ihåg att min lärare Siv skrattade åt mig. Jag sätter mig ner igen. Röd som rött i ansiktet. 
 
Snart återgår leketionen till det vanliga. Jag sitter en stund och undrar vad som just hände. Vi hade tydligen blivit för stora för att göra så. Gjorde vi så innan? Varför gjorde jag så? Märkligt. Mycket märkligt. Hade jag damp när jag var liten Mamma?


Kommentarer
Postat av: Sälen

haha

det var skoj

2008-12-12 @ 14:07:03
Postat av: Mamma

du har definitivt inte haft damp eller något liknande någonsin. Det låter inte riktigt likt dig att göra så, men du blev nog bara så glad. Jag tror att de andra tittade på dig och skrattade för att de tyckte att det var roligt att du blev så glad.

2008-12-12 @ 15:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0