Release the hounds

Vet ni vad som hände igår? vad som hände i Barnarp natten till Fredag? Det var helt otroligt. Jag ska försöka återberätta.
  Bakgrund: Rasmus är uppe med Lovisa eftersom hon är magsjuk. Hon kräks precis hela tiden. Jag ligger i sängen och har precis somnat om. Klockan är 02.30.
 Vad hände?: Rasmus öppnar upp dörren med ett ryck. Camme! Jag tror de försöker stjäla en bil här ute, ska jag ringa polisen? Jag reagerar och agerar direkt. Plockar upp mobilen och slår nummret till polisen. Jag kan det utantill. hehe. Sen berättar Rasmus att han hade hört en smäll. Han kikade ut genom fönstret och får se en bil med larmet blinkande. Motorhuven är öppen och det sitter två personer i bilen. Ungefär fem minuter senare kommer polisen, då har tyvärr busarna redan stuckit därifrån. Polisen börjar spåra med hjälp av hundarna men tappar spåret vid fotbollsplanen.
  Aha, va säger ni nu då? Snacka om dramatik. 
Rasmus kompletterar:

Rasmus övertar mobilen från camme och forstätter prata sen så vill polísen att rasmus ska gå ut till dom och prata. Väl ute så frågar dom massa frågor om hur långa osv dom var. Inget av detta vet rasmus då han bara såg siluetter i bilen. Men iaf så hoppar hunden ut ur polisbilen, stenhårt taggad att göra sitt jobb. Får bara fram en mening i huvudet då: Release the hounds! hehe. Vilket fall så springer polisen iväg och rasmus frågar lite försynt den andra polisen som är på väg att sätta sig i bilen om han får gå in igen..:)


 
Pappa säger- du har ju vart skyddad från otäckheter innan, sånt här får man faktiskt räkna med när man bor i Barnarp.
 


Kommentarer
Postat av: Sudden

Jasså, har ni flyttat till bovlandet? Ska sjutton vara katt där. Obs! Inte bowlandet för det gör man i den stora staden Jönköping där jag bor med min inneboende. Ja, hon, för det är en tant, får bo hos mig om hon sköter sig. Nu får ni vara rädda om er och hålla er inne om kvällarna. Mjau på er.

2009-01-11 @ 15:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0