Smakade löken idag? -Jo löken smakade!

Jag har en teori. Människor som är väldigt kräsna med mat har även väldigt känsliga/bra smaklökar.
 Det stämmer ju. Jag kom på det igår när jag pratade med min mamma. Hon berättade om hur Mattias vägrade hostmedicin när han var liten.
 Jag kom då ihåg när vi satt och åt en gång, Mattias kanske var runt 10 år. Han åt en kebabrulle. Mattias reser sig plötsligt upp med panik i ögonen. Vi ser hur han springer mot toan och hör hur han kräks. Han hade råkat få med en bit annanas i kebabrullen. Detta var inget larv, utan hans spontana reaktion och det var en rejäl spya också.
 
Alltså det kanske inte har med vartannat att göra men det är min blogg och jag skriver vad ojäkla jag vill i den. äsch.

Är det någon som vet det? Varför det heter smaklökar?


Kommentarer
Postat av: Sälen

Det fanns en kille i England som levde för 150 år sen som hette William Tastie Onions som var "provsmakare" för hovet där och som hade ett vädligt utvecklat smaksinne. Därifrån Begreppet smaklökar



wikipedia säger vid sökning:

smaklökar, kommer ursprungligen från hertig William Tastie Onions sonm hade ett fenomenalt smaksinne och TasteOnions som återfinns i England heter rakt översatt smaklökar här i Sverige.



ALLT DETTA ÄR SANNINGEN!

2009-01-12 @ 17:00:51
Postat av: Linda

Jag kommer ihåg detta så väl, paniken var obeskrivbar

2009-01-12 @ 18:09:42
Postat av: brruusschh

haha fyyfan vilken ångest man får!

2009-01-12 @ 20:08:08
Postat av: brruusschh

haha, fyfaan vilka ångestattacker man får nu.

2009-01-12 @ 23:45:47
Postat av: brruusschh

meeeen, första kommentaren fanns ju inte nyss!

2009-01-12 @ 23:47:05
Postat av: Sälen

Jag tyckte det var jätteroligt att du skrev 2 gånger, fast slightly altered. skojigt

2009-01-13 @ 00:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0