Ljugsamhet

Följande kommentarer fanns under ett av mina inlägg.
 Mamma: Vadå Rudu. På kartan du fick av mig stod det ju Pudu!

Camme:Titta igen! De stod faktiskt Rudu.

Mamma: På din karta kanske, men på den du fick av mig stod det Pudu! Titta igen själv!

Haha, det är kul när mamma skriver "titta igen själv" jag kan höra henne säga det, och hon låter precis som ett irriterat barn. Haha.
 Men mamma har rätt. Men med hälp av fusk!,  jo ni hörde rätt. Fusk fusk fusk. Mamma jobbar med kartor på sitt jobb. Där har hon hittat ett ställe på kartan som heter Rudu. Smartmamma tar sig friheten att ändra det. Hon ändrar det till Pudu. En rolig grej kanske hon tänker. Jag tyckte också det va kul. Men tänk igen! Tänk igen på invånarna som bor i Pudu (tidigare Rudu).  Adressändring, eftersänd post, nya vägskyltar, ja allt ska ändras till Pudu.
 Tänk er en familj som har vart på semester kanske, kommer tillbaka och hittar inte hem. 
 Mamma, är de verkligen ok att ändra på det viset?

Före

Efter


Det va bara en sak till, när du ändå är i farten? Kan du kapa bort skåne innan du tar helg? Ta i höjd med hässleholm, så slipper vi blekinge också? Ok?

"Keep your friends close, and the myndighetspersonal even closer"



Kommentarer
Postat av: Sälen

Haha, du bara lyfter lite på foten och sparkar fram citat till höger och vänster.



Skåne borde geografiskt flyttas till sin rättmätiga ägare helt klart. Undrar om inte Jonas kan åka ner och sätta upp sitt fädernäselands flagga?

2009-01-29 @ 22:34:16
Postat av: Sälen

Även överskriften.. Kanske borde gimmicka den?

2009-01-29 @ 22:37:00
Postat av: Mormor Lundqvist

Heja Camme. Det är helt ok att uppfostra sina föräldrar. Jag vet. Kram från mormor.

PS. Håller med om att ta booooort Skåne. Låååååångt bort. En av orsakerna är att vi får närmare till kusten och havet. DS

2009-01-30 @ 17:21:29
Postat av: Mormor Lundqvist

Pudu Rudu Pudu Rudu. Varför inte sätta musik till det. Likt melodin från Ibsi vipsi tine vini en prickig badräkt där midjan är bar. Det blir din läxa i fjällen. En liten gullig melodi till lilla gulliga Lovisa som säkert dansar och sjunger med. Kram.

2009-01-30 @ 17:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0