Va? Varför?

Har länge förundrats över en lite detalj på Lovisas blöjpaket. Det är ett räknetal, 52+4=56. Jaha, tänker jag. Även jag med min räkne- dyslexi vet väl att 52+4=56 (se tips längst ner på inlägget). Så om man som förälder inte vet detta så borde man kanske inte vara just förälder. Okej, men då kanske det är till för bebisen? Alltså, jag är väldigt tveksam eftersom blöjorna är till för bebisar som inte fyllt 1 år. Så hur fan tänkte de? Svaret är att jag inte har en jävla aning och det stör mig varje gång jag ser talet på paketet.

Tänk 52, lägg till ett finger i taget samtidigt som du räknar uppåt.

           53                                           54                                       55                                       



                 56

Kommentarer
Postat av: Sälen

haha, klumpfötter och klumphänder. Härligt

2008-10-27 @ 22:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0