Flytten......

Vi flyttar ju i morgon. Shit. Känns ju helt galet att man ska bli Barnarpare. Heja på alla jag möter, uppdatera mig på skvaller om andra Barnarpare, lära mig deras namn. Ha de finaste rosorna i rabatten. Men det som är mest konstigt med Svensson Svensson- Barnarp är ju att varenda en ska ha på sig den där fula vinröda tränigsoverallen. Rasmus har till och med plockat fram sin gamla overall, kanske som någon slags förfest till flytten. Vad vet jag. Varför har alla i Barnarp på sig sådana? Alla spelar väl inte fotboll eller innebandy? (eller vad det nu är för sport?) Jag kan tänka mig hur det kommer att bli.

Jag: Hej hej
Människa jag möter: Heeeej, hej heeeeej, vad har du på dig? har du inte hört att den NYA overallen finns att köpa?
Jag: Jag vägrar! Jag skulle skämmas, jag hejar inte på Barnarp.
Människa jag möter: Bla bla, hjärntvätt hjärntvätt. Då får du "en Barnarpares guide till svennelivet" hem i brevlådan i morgon.

Barnarp kommer såkert ta min stackars själ inom några månader. Det kommer att kännas som att livet är över, men det är inte sant. För man har kommit till vinröd-overall-himmelen.

Ps.Vi kommer inte att ha något internet de första dagarna, så om jag inte bloggar så vet ni varför. Ds


Kommentarer
Postat av: Sälen

Det ska bli häärligt



Hejer du inte lite på barnarp, för sill i dills (för att vi kollar the hills) skull?

2008-10-31 @ 01:00:47
Postat av: Maatte

Du tar inte på dig den vinröda overallen OCKSÅ!



Inte i år iallafall. :)

2008-10-31 @ 13:03:27
Postat av: Camme

Jag hejar inte på Barnarp, jag hejar på sillen, hihi.

Och nej, jag lovar att jag inte ska ta på mig någon ful vinröd overall i år. Inte ens om jag var ensam på en ö i Antarktis och det var det enda plagget jag ägde. Dels för att den är ful, men också för att jag aldrig skulle bli räddad. De skulle ju se direkt att det var en Barnarpare och avbryta räddningen.

2008-10-31 @ 21:05:12
URL: http://cammomill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för skrivaren, den var STOR.



Jag tycker det verkar trevligt att ni kommer att ha vinröda overaller, då behöver man inte tveka på varifrån ni kommer, det finns säkert oxå i storlek till Lovisa.

Kanske bör vår chef oxå skaffa en sådan då hon i december oxå kommer att bli "barnarpare"

2008-11-05 @ 11:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0