Tankar om filosofi

Hej alla mina läsare (Bibbe)!
Nu när jag precis har startat en blogg så vill jag skriva mest hela tiden och om allt. 
 Jag ska försöka hejda mig. 
Jaja, när jag skulle försöka somna igår började jag istället tänka. Ni vet säkert hur det är, antingen så somnar man eller så tänker man. Till slut hamnade jag några år tillbaka och på mina filosofileketioner i skolan, jag älskade men fattade inte filosofi!  
 Mitt starkaste minne är iallafall när vi diskuterade universum, att den mänskliga hjärnan inte accepterar att det tar slut. Jag försökte acceptera detta hela terminen . Tänkte att jag ska minsann fatta! Men jag gav upp till slut.
 När jag googlade "universum" stog det följande:


Universum kan vara oändligt, men kan också vara ändligt men utan ände. Tankar om universums form och utsträckning kan förefalla paradoxala, men detta är inte så konstigt som det låter; en cirkels kurva eller ytan på en sfär är också ändlig men utan ändar

 Ehh va!?  Filosofi är en tanke- röra. Men det är också spännande och mystiskt. Lagom är nog bäst, annars blir det tvångströja, medicin och män i vita dräkter. Nog om detta.

Vink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0